Azrecruitment

ALGEMENE VOORWAARDEN

AZ Recruitment B.V. – Versie 2025.1
Vestigingsplaats: Leeuwarden
KvK: 80211577
Website: www.azrecruitment.nl
E-mail: info@azrecruitment.nl


1. ALGEMEEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten, overeenkomsten, aanbiedingen, leveringen en overige verbintenissen die direct of indirect verband houden met de werkzaamheden en diensten van AZ Recruitment (hierna: opdrachtnemer), waaronder werving, selectie, detachering en payrolling, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

1.1 De partij met wie opdrachtnemer een overeenkomst aangaat, wordt aangeduid als opdrachtgever. Onder kandidaten wordt verstaan de persoon of personen die door opdrachtnemer worden voorgedragen en/of bemiddeld.

1.2 Indien een bepaling ongeldig of nietig blijkt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Partijen zullen dan in overleg een vervangende bepaling overeenkomen.

1.3 Op alle overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

1.4 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk bevestigd door opdrachtnemer.


2. AANBIEDING & OFFERTE

2.1 Alle offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend en hebben, tenzij anders vermeld, een geldigheidsduur van 30 dagen.

2.2 Een opdracht komt tot stand na schriftelijke bevestiging van opdrachtnemer of wanneer uitvoering wordt gegeven aan de overeenkomst.

2.3 Een opdracht voor bepaalde tijd kan uitsluitend tussentijds worden beëindigd indien dit schriftelijk is overeengekomen.

2.4 Een opdracht voor onbepaalde tijd kan door opdrachtgever worden opgezegd met inachtneming van de overeengekomen opzegtermijn. Tenzij anders overeengekomen bedraagt deze termijn één maand en dient opzegging schriftelijk te geschieden tegen het einde van een kalendermaand.

2.5 Indien een kandidaat verschijnt op een gesprek tussen opdrachtgever en kandidaat, wordt opdrachtgever geacht akkoord te zijn gegaan met de offerte en voorwaarden.


3. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

3.1 Kandidaten van opdrachtnemer werken onder leiding en toezicht van opdrachtgever.

3.2 De uitvoering van werkzaamheden vindt plaats op locatie van opdrachtgever of op een andere overeengekomen locatie.

3.3 Opdrachtgever verstrekt opdrachtnemer tijdig alle benodigde informatie en faciliteiten die redelijkerwijs nodig zijn voor een correcte uitvoering van de opdracht.

3.4 Opdrachtnemer mag derden inschakelen bij de uitvoering van de opdracht. Deze voorwaarden blijven dan volledig van kracht.

3.5 Opdrachtnemer mag kandidaten maximaal 5 werkdagen per kalenderjaar terugtrekken voor opleiding of scholing, met tijdige kennisgeving aan opdrachtgever.


4. TARIEVEN EN MEERWERK

4.1 De overeengekomen tarieven zijn exclusief btw, reis- en verblijfskosten en andere onkosten, tenzij anders overeengekomen.

4.2 Tarieven kunnen jaarlijks per 1 januari worden aangepast op basis van het CBS-consumentenprijsindexcijfer (CPI, alle huishoudens, 2015=100).

4.3 Meerwerk wordt uitsluitend uitgevoerd na overleg met opdrachtgever en wordt op basis van werkelijk bestede uren gefactureerd.

4.4 Overwerk wordt vergoed conform de volgende toeslagen:

4.5 Reiskosten voor woon-werkverkeer worden vergoed op basis van de op dat moment geldende belastingvrije kilometervergoeding. Overige zakelijke kilometers worden vergoed à € 0,30 per km.

4.6 Voor Werving & Selectie-opdrachten geldt een bemiddelingsfee van 20% van het bruto jaarsalaris (20% standaard, 25% bij directieposities, 15% bij startersfuncties) inclusief 8% vakantiegeld, exclusief btw, tenzij anders overeengekomen.

4.7 Indien binnen de overeengekomen proeftijd blijkt dat de kandidaat niet geschikt is voor de functie, kan opdrachtgever binnen 8 weken na startdatum aanspraak maken op gedeeltelijke restitutie (maximaal 50%), mits aan de betalingsvoorwaarden is voldaan en de beëindiging niet te wijten is aan omstandigheden buiten de invloed van opdrachtnemer.


5. KANDIDATEN EN RELATIEBEDING

5.1 Opdrachtgever mag geen door opdrachtnemer aangeboden of ingezette kandidaten rechtstreeks in dienst nemen of anderszins buiten opdrachtnemer om laten werken binnen 6 maanden na afloop van de opdracht, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

5.2 Bij overtreding van dit beding is opdrachtgever een direct opeisbare boete verschuldigd van €15.000 per overtreding, vermeerderd met eventuele aantoonbare schade.

5.3 Het is opdrachtgever niet toegestaan kandidaten van opdrachtnemer aan derden ter beschikking te stellen zonder schriftelijke toestemming.


6. FACTURERING EN BETALING

6.1 Facturering vindt plaats wekelijks of maandelijks, afhankelijk van de overeenkomst.

6.2 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij niet-tijdige betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim.

6.3 Bij betalingsverzuim is opdrachtgever een rente verschuldigd van 1% per maand, plus buitengerechtelijke kosten van minimaal 15% van het factuurbedrag (met een minimum van €100). Opdrachtnemer mag haar dienstverlening opschorten tot volledige betaling.

6.4 Reclamaties over facturen dienen binnen 8 dagen schriftelijk te worden gemeld. Deze schorten de betalingsverplichting niet op.


7. AANSPRAKELIJKHEID

7.1 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door kandidaten tijdens de uitvoering van werkzaamheden. Kandidaten werken onder toezicht en verantwoordelijkheid van opdrachtgever.

7.2 De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eigen risico.

7.3 Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen aanspraken van derden die verband houden met de uitvoering van de werkzaamheden.


8. GEHEIMHOUDING

Beide partijen verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij van elkaar ontvangen. Deze verplichting blijft ook na beëindiging van de overeenkomst van kracht.


9. GESCHILLEN

9.1 Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

9.2 Geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Leeuwarden.

9.3 Partijen kunnen er vooraf voor kiezen een geschil aan een erkend mediator voor te leggen.


10. INWERKINGTREDING

Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1 november 2025 en vervangen alle voorgaande versies van AZ Recruitment B.V.

Neem contact met ons op

Vul het contactformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op